dänemark, oh sköna dänemark!

Det bar av till danmark knappt ett halvt dygn efter smögen och jag tyckte det var konstigt att jag var trött trots att jag inte sovit nästan någonting på 3 dagar och dessutom sovit i en bil med lagom mjuk/hård yta. det är sällan jag tänker på min rygg, det borde jag verkligen göra har jag kommit fram till.
Efter lumpen lär ja verkligen uppskatta min egna perfekta säng har en fågel viskat i mitt öra. det är ju knappa veckan tills jag åker. jag är nog inte redo än om jag ska vara ärlig.

Men återgående till danmark så anlände vi i gbg hyfsat tidigt på dagen sedan åkte vi vidare till fredrikshavn och sedan med tåg ända till horsens, resan tog runt 8-9 timmar och det var verkligen skönt att komma fram. Man brukar säga innan resor att har man inga förväntningar så blir det alltid bra och i detta fall är det en klar underdrivt. Jag hade riktigt kul och det hände mer på en vecka än vad jag kunnat ana.
Jag hade mest sett fram emot att träffa de gamla danskarna från förra året och en del annat folk men det var knappt några av de som var med till Moss där så jag fick vända den tanken och det var kanppast några problem för alla var väldigt sociala och trevliga . Det bjöds på god mat på rådhuset hela veckan och det var fint väder så det vara bara att njuta och sjunga i värmen . hade gärna haft med flera t-shirts om jag vetat att jag velt byta flera gånger dagligen .

Temat på resan var sång så vi var indelade i grupper med olika sångövningar och så på slutet hade vi en konsert, det blev jättelyckat så det var himla roligt och har självklart sporrat mig att fortsätta sjunga mera. Jasg har alltid sjungit och gjort det länge men det var kul att äntligen sätta stämmorna och de raffiga referengerna. Publiken verkade tycka vi gjort ett mkt bra jobb på bara 4 dagar.

Vi repade inte hela veckan utan var ute å festade,var te legoland,grillade,var konsert med prettymaides som rockade hårt! Jag var också på crazy daisy som ÄR den roligaste klubben jag nånsin varit på.

Legoland var jätteskoj eftersom jag velat åka dit sedan jag var liten, dock måste jag erkänna att jag var lite tagen efter grillningen dagen innan och hade lite bakis mage så jag kunde inte njuta helt av alla karuseller. hehe.
På crazydaisy träffade jag Marc igen från förra året och hans polare Esbenm den sötaste och snyggaste varelse jag sett, en kopia av jonbonjovi och nutid då och så härligt 70/89tal. En riktig rocker jag älskade hans utstrålning från första stund. Vi snackade en hel del den kvällen och vi båda avgudar led zeplin. Han är en gud på att sjunga och spelar asbra gitarr. han spelade för mig sedan på våran lilla efterfest och han fick mig att gråta så fint var det.
Jag skulle verkligen vilja att han kom och hälsade på mig. Nu är jag anti sverige. alla svenska pojkar kan dra och han var tom. sexig när han pratade danska och tyckte det lät som jag sjöng när jag pratade.
alla fina gester och allt fint han sa aldrig trodde jag att den kvällen skulle bli så mysig,hans läppar var så mjuka, ojoj nu drömmer jag loss här!
Han skulle jag nog kunna få riktiga känslor för men det ter sig inte riktigt,det blir svårt. långt och nu åker ju jag snart till skövde och in i det Allvarliga och hårda krigshuset men konstiga regler, att jag alltid ska anta alla utmaningar och få för mig saker men vem vet det kan ju leda mig in på ngt verkligt bra och eftersom jag inte vet vad jag vill göra men än att det är något fysiskt så kan de ju vara en bra grej, jag lär ju hinna fundera iaf.
Skådespelare,musiker,sångerska,polis,brandman,sminkös,reseledare,bartender,jobba i klädbutik,designer,terapeut,tränare,musikalartist,författare,journalist,programledare,arrangör
alla är något fantasin spelar in i eller nya ideer och så är de fysiska inget är något man sitter still på, inte framför en dator hela dagen iaf. det skulle jag aldrig stå ut med.

på fedag nu så har jag min goodbye fest, malin,jenny,emilie,niclas,mathilda,axel ... det är dags nu men när ja är klar sen så blire utlandsresa.
ni e underbara .

jag ska se tv nu, tänka på min danska rockstjärna och inte tänka för mkt på framtiden för då blir jag bara nojig.

Oh,Esben !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback