Virrvarr i relationerna.

Vi pratade om det och jag insåg att jag viker mig, varför gör jag det? Det känndes inte alls bra som om att jag är klen, det är ju bara det att sura människor är det värsta jag vet.
Jag orkar inte med det, men ändå så är det hela tiden så att jag funderar på vad som är okej att säga, det gjorde jag inte förrut. Som jag sa igår, jag tar inget skit. Out the door you go!
I wont miss you!

Jag vill vara det jag alltid varit och inte formas av dig till något jag varken är eller vill vara, jag har högre ambitioner än så. Sedan när folk pratar om ytlighet och att det är så fult, så tycker jag dom ska fundera på hur ytliga dom själva är. Jag tycker det är viktigt med utseende men skulle aldrig välja mina vänner efter hur dom ser ut eller hur många snygga plagg dom har. Sådant kallas att vara en "user" det är det fulaste ord i min mun tror jag, att vara hora är bättre för du är man ändå rätt fram med vad man gör. En user tar när den får läge, och bryr sig bara om sig själv och skäms ibland för sina vänner om dom gör bort sig och slutar i värsta fall umgås med dom, det finns flera personer som jag vet är såhär till viss del och om dom fortsätter så slutar jag helt att ens prata med dom för så får man faktiskt inte göra, dett kan ju vara mer eller mindre uppenbart också. De som bara bryr sig om sig själva kommer en dag inse hur självupptagna dom varit och vakna ensamma och inse att de vänner man ha då faktiskt bara hänger med en för att man e rolig, för att man inte har några som helst krav på tillit eller ärlighet utan alla e ute efter samma sak, att utnyttja alla andra så mycket som möjligt. Jag är inte ytlig på det sättet men jag bryr mig som alla andra om hur jag ser ut och tycker att " the one " för mig kanske ser rätt bra ut, är det något fel med det? Jag har ju redan hittat honom ?!

Tänk på vad ni gör och hur folk kan uppfatta ert agerande, jag har börjat tänka rätt mycket på det och jag har kommit fram till att jag kan varken umgås eller hänga med folk som utnyttjar mig för att jag är en öppen person för nya bekantskaper eller för att jag kan vara väldigt snäll eller för att jag har moral.
Ni kan dra, att vissa killar bara pratar med mig för att jag ser bra ut kan jag inte göra något ut det är som Sofisterna säger, gör något åt det du kan förändra .
Sedan om man ser bra ut så finns det alltid någon som tycker man är skitful, eller att man inte är " deras typ" så vad är snygg förrresten? Är man snygg för att majoriteten tycker man är det?
Vad betyder det? och egentligen om man är snygg, hur långt kan man gå på bara det idag?
Jag vet inte om jag vill veta, och jag kommer alltid bli mycket gladare om någon berömmer mig för någon inre talang jag har eller något jag gjort, inte hur  jag såg ut  just då eller hur jag ser ut just nu för egentligen säger det inte så mycket som mig för jag ser inte likadan ut imorgon.
Sedan att jag inte gillar en viss person har inte att göra med  hans utseende det har att göra med att jag gillar någon annan, som vissa e tröga att fatta och att jag gett bort en del av mitt hjärta. Jag kände inget bara, vi är bara vänner det var så jag tänkte hela tiden!   Det finns bara en för mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback