jag är min egna idol ibland

Vänskapen som inte betyder något
Alla gör misstag, även den bäste. Att kunna förlåta brukar man säga är gudomligt, jag är bra på det och har gjort det många gånger. En egenskap som är både bra och dålig. Men vem har inte egenskaper som är mer eller mindre bra.
Hur många gånger kan man förlåta idioter till vänner utan att själv ta skada av det? Det är svårt att lägga något som vänskap åt sidan, även om man kanske bara har växt ifrån varandra. Vissa bråk är bara missförstånd men oftast pga. Större bråk skiljs man åt, lyssna nu alla som snackar skit!
Är det inte bättre att snacka om det och kanske bråka ordentligt och reda ut det dagen efter, s.k. Killbråk? Istället för att man går och snackar skit om varandra i flera månader? Jag har snackat skit men jag tycker inte det är kul utan meningslöst tidsfördriv, plus att det inte fungerar.
Det kompisen får höra om sig själv bres på, sedan gör hon/han samma grej mot dig och sprider med stor sannolikhet ut något värre om dig och sedan är det din tur igen och så kan man ju hålla på om man tycker det är kul.
Vissa kan faktiskt bli vänner efter ett tag?!
Det skulle aldrig funka enligt mig, vart har jag den personen egentligen?
Fajtas inte med tanken att denna person skulle bry sig om dig när den i verkligheten inte bryr sig ett dugg!
Ensam är stark och bättre att man är ensam än med som man kan uttrycka sig på engelska ”magnificant bastards” eller ”complete idiots” de är ganska i lag med varandra synonymmässigt sett. Har man förlåtit det mesta i vad svek står för så tar personer dig för givet. Vänj dig inte vid en sådan behandling som gör att ditt självförtroende sjunker till botten.
Börja inte ifrågasätt dig själv och fundera på om du är allmänt otydlig?
DU har rätt till dina åsikter, bryt med dom som inte kan acceptera dig och dina intressen osv. Då är det ju inte dig dom vill vara kompis med utan någon annan. Den dom vill att du ska vara så lägg ner det och stå upp för dig själv!
Får du känslan av att dina s.k. kompisar tycker du duger när ni ska ha skjuts till Göteborg, när väl kompisen är ledsen men inte tvärtom, när man ska ha festlokal och du har kontakter osv. Ja då kan ja säga grattis! Du duger bara IBLAND!
Om man bara duger ibland från ”kompisarnas” perspektiv ja då ska man nog göra sitt bästa för att se till att ”ibland” inte längre kommer existera, och bryta helt med någon som behandlar en som skit!
Alla förtjänar bättre än kompisar som snackar skit och ljuger och som ovanpå allt har så dåliga ursäkter till det. Det finns massor med andra som gärna umgås med dig ALLTID och gillar dig för den du är!
En ”kompis” som utnyttjar dig och har en baktanke med allt dom gör, sådana ska dumpas och förnedras ordentligt och gärna inför andra kompisar, man ska vara taskig!
I ett sådant läge har man all rätt att säga precis vad man vill, personen ska inte vilja visa sig bland folk. Slå till där det känns och svider ordentligt! personen kommer sedan bättra sig systematiskt eftersom den inte vill hamna i samma situation igen.  Lite småelak kan man vara dock inte för överdrivet det blir bara dumt. När du gjort dig av med något obetydligt är det bara att gå vidare!
Jag har många vänner så jag har väl tur antar jag, alla är inte lika lyckligt lottade som jag. Jag älskar dom som står mig nära och man ska komma ihåg att dom personerna verkligen diggar en!
Jag vet vad jag vill och tänker följa hjärtat så vad det än är du vill förverkliga hur som helst så tycker jag du ska göra det, förverkliga drömmarna och hitta vännerna som betyder något.
Det är det viktigaste!
En vän kan vända upp och ner på allt och då menar jag positivt, var öppen och som man säger: ”enjoy life” njut riktigt ordentligt och var dig själv, så kommer du snart märka att du sticker ut från mängden!

ibland är jag min egna idol,det är såhär det är och jag lever såhär. finns alltid gränmser man inte tänjer på för någon. Jag tänker aldrig bli utnyttjad igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback