Vem håller med mig?

Varför inte tillåta mänskliga psykologiska experiment?
 

Ett psykologiskt försök genomfördes på en ungdomsbrottsling som främst ägnat sig åt övergrepp av sadistisk form med mycket våld.
Man satte fast honom på en bår framför en tv där han fick se filmer av den typ han är förtjust i men precis innan filmen börjar injiceras han med en ångestgivande spruta och sedan stängs filmen av i tid då injektionen slutat verka vilket gör att ungdomsbrottslingen som vi kan kalla Alex förknippar våld med ångest. Dessa injektioner görs under några veckor sedan testas han på en scen inför främst psykologer.
En kille går fram till Alex och provocerar honom, Alex underkastar sig honom trots att han skulle vilja använda våld för att lösa problemet. När en kvinna möter honom och han vill kasta sig över henne drabbas han även denna gång av ångest. Psykologerna anser att de har ändrat en del av Alex personlighet då han även ”luras” att avsky klassisk musik som han egentligen verkligen tycker om, för till vissa av våldsfilmerna spelades nämligen klassisk musik.
Jag blev väldigt intresserad av dessa experiment efter att ha sett filmen Clockwork Orange och jag tror att det skulle fungera i verkligheten.
Kanske skulle man kunna utföra liknande experiment på brottslingar, främst på dem som utför övergrepp på kvinnor och barn.
Samhällets mål är ju att få ut brottslingar i samhället igen, i arbetslivet och att minska återfallen av brottslighet. I dagsläget är det olagligt att utföra experiment på människor där man använder sig av någon form av läkemedel med denna typ av effekt som läses ovan, detta tycker jag man borde ändra på, man kunde testa på några brottslingar och sedan beroende på resultatet avgöra om man kan tillåta detta. Självklart kan det bli så att dessa läkemedel kan hamna i fel händer eller att gärningsmännen kan drabbas av vissa biverkningar men man har dock inte hittat några biverkningar i dessa ångestgivande läkemedel om det ges en normal dos.
Det kunde legaliseras på prov, man legaliserade till och med droger under 60 talet så varför inte legalisera något på prov som det kan bli något vettigt av?
Psykologer och doktorer kunde få tillåtelse att prova experimenten ytterligare, och mer än teoretiskt, för så vitt jag vet har inga experiment genomförts då det enligt lag är förbjudet att använda/utsätta en människa för experiment.
Jag tror detta kommer att gynna samhället. Jag förstår inte hur man se bort från detta, varje gång man läser i tidningen står det om någon gärningsman som är aggressiv, exempelvis denhär mannen som dumpat sin styvson i en sjö, han beskrevs som farlig och mentalt sjuk.
Det mentala spelar in mer än vi tror och kan man förändra detta till något positivt så borde man väll göra det?
Om man kan omvända pedofiler till att faktiskt känna avsky inför att utsätta ett barn för övergrepp, oavsett behandling ser jag som ett lyckat resultat!
Sedan att man måste se allt från fall till fall är givetvis viktigt då det annars kan bli riktigt fel.
Alla typer av tester som är så pass allvarliga och med starka läkemedel som dethär är svårt att få på papper som antingen svart eller vitt.
Det kommer säkert dyka upp fall där gärningsmannen fått biverkningar av allvarliga slag men förhoppningsvis var han då också skyldig till sitt brott vilket gjorde att man eftersträvade en förändring i hans kriminella beteende.

Pedofiler förtjänar inte att leva!
Det är det absolut fulaste avskum på  jorden och fanns bara jag och en pedofil och djur på jorden skulle jag hellre knulla med ett får eller nåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback