jag föddes för sent men nu vet jag

jag har kommit fram till det, jag har ju mkt tid att fundera på kvällarna när jag ligger på logementet, vad jag egentligen vill, vem jag är många sånnadär stora frågor och jag har kommit fram till mycket under tiden jag varit där och den tiden har gett mig insikt och jag behövde främst vara där för att inse vad som är viktigt för mig alltså på riktigt viktigt många saker visste jag redan men sedan de som blev kristallklart gav mig styrka. jag vill vara där jag äår och jag vill göra utbildningen men det är inte värt att förstöra ryggen för det, inte heller personerna som jag diggar grymt mkt som är där. dom jag inte vill lämna och inte heller gemenskapen men jag vet att jag har mångaav de saker jag gillar där här hemma men jag har inte tänkt på dom och tagit dom för givet.
jag är en total musikbebis, uppväxt med magnus uggla och därifrån fick jag nog banala humor tror jag. jag är ett musikfreak totalt beroende och klarar inte av när det är tyst runt mig för länge. Jag hade dock velat vara född 1960 eller 1968 kanske sen kom ju alla underbara band, jag hade även hunnit se Paul Anka, James Morrison ( mer känd som sångare i the doors) den underbara  och låt oss inte glömma the clash,ramones och alice cooper, the rolling stones, allt de fina kom på 60,70 talet och en hel del även på 50 talet jag hade hellre levat då än att behöva växa upp nu till all hemsk opiering och tuggummipop, när dek om på 80 talet va de ju humor i det åtminstone. Jah hade också kunnat följa metallica från början och sett dom live när dom var real. jag passar inte in på 90 talet och det är som magnus uggla säger i en av sina låtar, jag är kvar i det sköna 80 tal fast nu i mitt fall då så säger jag 60,70 tal  och 1976 hade jag gjort mycket för att få vara närvarande i !
Nu får man ju helt enkelt göra de bästa av situationen givetvis. jag är som jag är och jag e väldigt nöjd nu med att mpnga gamla saker kommer tillbaka och mycket är possitivt flr dne bil jag vill ha hade jag nog inte hittat annars en cheva från 60 talet. en riktig pärla vad kan man hellre vilja ha?
många kanske är förvånade, jag har inte visat mycket av min sida av likgiltighet genemot 2000talet men jag bryr mig helt enelt inte omdet jag vet hur jag vill  ha det så jag tänker inte predika det för någon annan och inte förklara mig till varflör jag hatar rosa. det bara är så .
nu kommer jag in på hur det är fler som kommeterat hur jag förändrats jag tycker inte det, jag har bara kommit till insikt med hr allt är och agerar utefter jag har tidigare varit osäker men jag har hittat mitt kall och skulle nu det vara så att jag måste åka hem därifrån så ä det som min moster sa det är inget misslyckade det är något annat du ska göra.
jag funderar på det, vad är det jag brinner för?
jag vet ju , har vetat länge men ja har satt mycket framför av osäkerhet  ... musik ,musik,musik och visst jag kan lira lite jag kan sjunga men ja måste verkligen ta tag i vad som vill komma ut ur mig, jag kan inte sitta å hålla på en del av mig själv.
jag har velat tatuera mig länge, pierca mig jag vill göra en skiva jag vill repa och leva livet, kanske jobba i någon butik och resa till usa jag vill resa överallt, överallt men inte sverige det är så det känns nu.
jag är inte ledsen längre, jag vill inte bli polis sådär helhjärtart jag vill bli något annat, stylist,sångerska, kulturellt,skådespelare jag har ju hållit på med teater och det är supåerskoj att få leka och spela andra personligheter på scen det har stärklt mig som människa och jag vet att det är en dle till att jag kommit på att jag verkligen aldrig kommer bli denhär tjejen med långa naglar och blondt hår och fina tighta linnen och liten nätt halv anorexisk kropp det idealet är sjukt  och jag har inte kännt tilltalan av de kläder som sålts under det senaste seklet men man måste ju ha något så ibland köper jag för att inte gå naken . en del gillar jag också när det sitter på andra, ttill min förvåning har jag aldrig gillat det på mig själv.
inget jag sagt, är det någon som skulle förstå hur jag menar ändå?
jag tror många orsaker till att jag aldrig varit sådär galet kär är att jag liksom inte hittar en koppling till personen och jag kan inte tyka om en brat.
beat on the brat with a baseballbat . quote- Ramones

det blev rätt kladdigt och blandat och det brukar bli det när jag skriver om känslor. men jag tänker inte bry mig längre och jag tänker go with it, släppa ut allt och jag vet att det kommer reaktioner men det går inte att hålla på det längre.
confessions och dyligt !
jag ska pierca mig, jag ska ha väskan på partaj
jag täner inreda med svarvita 60 70th s bilder och en sliten skinnsoffa
jag älskar punk och punkare, de är underbara med sina klara färger. jag erkänner jag klarar inte av personer som är beiga under lång tid utan jag kan hjälpa dom på traven sen måste jag bort från dom.
förlåt men jag är sån oh det är därför jag tagit avstånd från dig många ggr ********
du genomgår förändringar så jag hoppas jag hittar dig igen !!
jag tänker hoppa fallskärm och övervinna min höjdskräck
jag tänker träna mindre och sjunga mer, träningen är ine viktig på samma sätt längre. det var ett tag senjag egentligen brydde mig , det är kul att hjälpa andra men resten skiter jag i
jag kommer inte kunna spela hockey igen pga av ryggen ändå så det är bara att komma ihåg de roliga och gå vidare.
jag tänker ta mc-kort och förhoppningsvis kommer jag få till körkortet också snart!
världesn sexigste man är 2 år yngre än min far, det är så och jag kommer aldrig tycka annorlunda.
( obs det är inte så att jag e het på han utan han är sexig , hans sexighet kommer aldrig åldras)
jag hatar att springa det är det töligaste jag vet, att gå långt är också så himla tråkigt så jag kan pissa på det.
jag skulle kunna leva i en lägenhet men någon som esben inrett så som jag vill spelades samma låt med ledzeplin 365 dagar om året och jag kulle aldrig lessna på den.
jag har varit intresserad av en tjej, hur är en lång historia .

jag åker tillbaka imorgon och förmodligen kommer jag ha en annan view på allt och jag vet inte om jag har så mycket att bevis för mig själv längre. jag ville åka dit för att se mina gränser, för utmaningen och för att lära känna mig själv och för att övervinna mina skador. jag bryr mig inte om att övervinna dom längre jag kommerträna upp mig och få skadorna att förvinna sinom tid, jag mår dåligt och är arg på att det är någon annans fel men min ilska har minskat till barely nothing"
Jag kan mig själv nu mycket jag behövde veta hade jag redan på känn, jag vet mina gränser i lång utsträckning och att tänja på dom är jag inte intresserad av längre. 

Im going thru changes. 

kanske var dehär de bästa valet för mig fast att utgången var så annorlunda att jag inte kunde få en visuell bild av den? jag vet ju allt nu det känns som om jag vet ordningen också .
om hur jag vill skriva boken , och vad jag ska göra och massagekursen och vart jag vill åka och vem jag bryr mig om är kristallklart som tidigare nämt och många har hamnat i skuggan jag har lite tid och jag vill prioritera mina drömmar och en del kommer bara vara ytliga bekantskaper hur mycket jag än anstränger mig. bli inte rädd nu jag kommer inte försvinna jag kommer bara inte vra där 24seven jag behöver mig och jag behöver vara ensam ibland som min mamma sagt till mig i alla år du behöver tid att reflektera det har jag bara ryckt på axlaran åt tills nu jag vet vad hon menar och jag har nog alktid vetat bara inte vetat hur jag jag ska leda mina tankar framåt och hur kul är det att fastna i en tanke?

nu ser jag fram emor muck om jag är kvar så länge, tills jag kan göra min tatoo, piercing, tnyrå å festen i edinburgh linda vi kommer ha så jäkla skoj!  jag ser även fram emot sporlovet vi har v 7 för då ska jag åka bräda det finns få saker som får mig att känna mig som fri som när jag svischar ner för backen.

kärlek till alla som är fördomsfria till texten, kan va svårt tror jag .
förlåt nenny för att jag fick anfall på dig, jag ville bara ringa dig och du var den enda ja hade lust att ringa då men jag fick ut allt så fel.
nu vet du .... och duä r givetvis ingen isom står i skuggan för mig . du kommer alltid vara prioriterad.
emly du e underbar .
josse du förgyller min tillvaro och erika du får mig att skratta ända innifrån !

cizzi har erkännt, haha nu låter de som värsta grejjen jag har lättat mitt hjärta och jag har sagt hur allt är och nu vet jag att mina tankar får lite frid!
känns väldigt skönt!  jag kommer aldrig bara vara en som någon refers to as " a normal sweet girl"  not ever !








Kommentarer
Postat av: Carolina

Shit vad du verkar ha kommit långt, själsligt eller vad man ska säga :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback