When a was a little baby ...hummhumm

När jag var liten var det ngon som sa att ha otur det har man ibland det är inget att oroa sig för, nehe men om det håller i sig då ?
Är det så att banan man valt om det konstant sätts käppar i hjulet är det då man valt fel? Ska det vara enkelt om det ska vara rätt?
Vad gör man om det tycks skita sig med precis allt man tar sig för? Ska man le och låtsas att man inte är så förbannad på världen och på att det är så jävla tråkigt när inget fungerar?
Ska man dölja att man är så arg att man kokar?
Det kan jag inte det är där min briljanta skådespels gen sviktar för att dölja att jag är arg det har jag aldrig kunnat, jag har inte orken eller tålamodet utan jag må¨ste få vara arg en stund. anmnars kommer jag vråla ut det nästa gång jag blir arg.
Ska man le åt problemen och säga att äsch jag har bara lite otur? va??
Jag gör inte det alltså det ligger mer bakom än lite otur och om det är så att nån högre makt bestämt ett öde åt mig så var så snäll och tala om och notifiera mig, lämna mig inte ute i kylan!
Gud finns du verkligen? Är du svag eller skiter du helt i de goda människorna?  Många genomärliga och goda lider och jag är ingen egoist men jag förtjänar bättre gå ge mig lite space nu jag är trött på bråk och jag är trött på att vara förbannad på världen. Det finns ju så mycket orättvisor.,
Jag skulle aldrig mer vilja slå någon och så läser man hela tiden om fruar som blir dödade och misshandlade och ta det nu inte som jag är en halvgalen feminist men när senast blev en man misshandlad av en kvinna ?
Jag slog ner en nazist en gång , jävlar va jag slog hårt också det var en underbar känsla faktiskt just då för han hade verkligen stoora problem men inte löser våld något.
Han förtjänade det som man säger, men det borde inte vara något som man säger iaf.
Jag kan inte tro på något som uppenbarligen inte fungerar och inget är svart eller vitt men jag vill heller inte ha en grådåsig bild. vart kommer färgerna in? när?
Jag kan inte heller tro på denhär höga makten och gud för han gjorde inget då det bästa och det jag älskade mest togs ifrpn mig på ett högst felaktigt sätt!
Den person jag alltid älskar, tomheten försvinner aldrig sorgen är gigantisk och ilskan bara bubblar under ytan efter hämd .
jagh är nog väldigt hämndlysten men väldigt snäll tills någon behandlar mig illa då genomgår jag en personlighetsklyvning och blir en annan person gentemot personen . jag känner många som är så och det är så det ska vara .
Men jag ska inte le åt lite otur för jag tror inte på den , den existerar inte det är andra världsliga ting som skapar oturen och turen , det är ett påhitt och nå¨got som människan målar upp för att slippa söka bakom efter den riktigaanledningen och svaren som döljer sig bakom.
detta är ett djupt ämne saom liknar många men jag är fast besluten att det ligger saker bakom turen och oturen och det ligger saker bakom hur personer agerar, kanske inte just va de varit med om utan andra saker.
så måste det vara ,
kanske skulle jag bli poet eller ägna mitt liv åt att tänka jag e iaf bra på det !
hehe ... men de blir ofta kladdigt när jag skriver ner det...  I wonder...

men den bild man får av föräldrarna när man e liten och blir vaggad och ompysslad och uppväxt till att tro på den 'r en stor illusion av hur det egentligen är. de som väljer att bo på landet och jobba på fälten och njuta av livet de kan missa en del viktiga saker och de som väljer att jobba och söka och kämpa för att nå sina mål de glömmer ofta att njuta oxchj njuter ofta inte då de når målen för då har de redan glömt det och är på väg mot nästa?  är det inte så ...... jag vill bli inget av dehär ...

when I was a little pretty baby my mama use to rock me in my sleep in them old cottonfields back home... nanana hela låten dök upp i mitt huvud som om det var meningen att jagskulle komma att tänka på den . tänk såp de kan bli ! hehe ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback