Look beyond

Hon är rebell, hon är en gata av ljus som lyser in i den mörkaste vrå.
Hon är söt och står ut från mängden, hon är vild och sliter sina byten  i stycken.
Jag har ännu överlevt och jag kan undra varför lejonet inte slukat mig hel än?
Jag ligger steget efter och det är något jag har missat, vad kan det vara?
Min åtrå till dig dag och natt ringlar sig runt mig som en giftorm och jag kämpar för att andas.
Ordet är voutsider och nyckelordet är rockband och vad passar inte in i bilden? Lek memory nu för fan!
En snyggriddare den är inte från våran tid eller epok alla vill bli räddade av en vacker prins eller riddare på vit häst, men det är ju så mycket mer till det där begreppet än man tror man ska inte läsa det rakt av, tänk över vad som menas egentligen. Vad kan den där hästen vara och symbolisera?
Jag den svarta rebelen med kärlek till musik kommer med min egna version till allt och min version på the knight kommer att bli uppenbart.
Jag kommer aldrig bli räddads av min riddare på svart (vit) häst. I mitt fall är det troligare att hästen är svart dock men jag ser hästen som något annat som beskyddar mig och mer än det simpla uttterycket av häst, se bortom det ögonen ser. när ska vi lära oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback