Karlstad kan faktiskt

Ja det kan faktiskt hända saker här, kan vara att jag varit borta som gör att jag känner så eller faktan som styr, dvs att jag blivit äldre och har fler möjligheter. Min vistelse utomlands gjorde att jag hade mycket tid för mig själv och jag har kommit fram till mycket som tidigare nämt, särskilt att det faktiskt finns en del saker för mig här ändå. Hade bara gärna haft det någon annan stans då min vilda och resande jävel väckts i mig,.
Vi är så olika och visst jag kan inte tycka att jag passar in men det finns ju politik och trots allt en del som går i min smak.
Vad som är viktigt bestämmer ju jag, jag kan ha det här och även någon annan stans. Jag tänker vara hemma till sommaren och jobba så jag har råd att åka på festival. Det finns mycket jag aldrig kommer enas med mina polare om, med mina föräldrar om och de har rätt till sin åsikt men de har inte rätt att klanka ner på någon. Jag har inte sagt att de gör det utan det är jag som lyssnar för mycket påandras åsikter och på så sätt tillsammans med mitt hektiska liv har jag lagt mycket på is men nu blir det inget mer med det. Det kommer förändringar det gör det varje dag i allas liv. Jag ska försöka hålla mig till en förändring så jag inte behöver byta hela tiden för det blir jobbigt. Skapa en hel bild, jag tror jag kan fixa att styra upp det så jag kommer närmare mina drömmar. Man säger ju alltid att det där med drömmar det är svårt, så tusan om det inte vore sannt men jag kommer ångra mig om jag inte gör det. Det blir jobbigt när man blir kritiserad eller kommenterad jag är så van vid positiv kritik, skrivandet ja i stort sett allt.
Skolan va aldrig svår, men nog fan om de hade vart lättare så hade jag kunnat göra bättre ifrån mig, om inte allt kommit samtidigt för då blir man så likgiltig till alltihopa, jag blir nog likgiltig när jag nått min gräns för vad som är acceptabelt, så nära den gränsen jag varit 2 ggr nu på bäldigt kort tid gör att jag fått ett helt nytt perspektiv och jag har så mycket att säga. Jag är redo att satsa, jag har varit lite rädd, ingen vill misslyckasmen jag tror att om jag misslyckas eller inte når ända fram så hittar jag ett sätt att komplettera så det blir bra, jag lyckas ju sätta mig i situationer som e asjobbiga men nog fan tar jag mig ur dom och oftast bättre än hur jag tog mig i i dom. fin egenskap som jag borde inse jag har lite oftare, de gör att man slipper lida. men jag lider nog lite i onödan så jag kan bli lite förbannad annars har jag svårt å säga ifrån för jag vill inte såra någon.
Skyhöga krav det är det som jag har på mig själv, de kommer i lagom dos men jag siktar mot stjärnorna. Jag vill göra någpt av beydelse, jag vill synas, jag älskar att synas. jag vill jobba med mina händer, vara sysselsatt och få styla folk.
Jag behöver inga krav från någon annan och inget negativt, realism är okej men inget nedvärderande, det är så jävla skitsamma om du har en negativ bild av det jag vill göra jag har ingen lust att lyssna på dig.
Men så tycker väll alla?
Prioritera. svårt ord, inget jag är bra på men jag jobbar på det.
Jag måste prioritera mig det vet jag, jag kan inte finnas till allas bruk och jag tänker inte mformas till någon äcklig kostymekonomisknisse, förövrigt gillar jag kostym .
Inte heller lilla barbie eller något näst intill och inte fan tänker jag följa något ideal om mode,style eller någpt jag har mitt, 60tal, rock n roll och punk ..
Inget annat , jag känner som ett starkt behov att skriva av mig då det är så mycket som försigår i mitt huvud.
Har något för listor :
* Style,makeup kurs
* Massagekurs
* Körkortet
* Gitarrlektioner,sång

Jag har kommit fram till att man lättare kommer igång om man har ett fast schema och jag måste nog ha ett schema, jag är en för fri själ för att kunna vara ordentlig utan det.
Pratade med Eva idag också om systerskapsveckan, låter så himla roligt! :)
Imorgon blir det en stor dag, ska pierca mig och så hoppas jag på att jag får svar så jag får jobb, jag vill kunna betala av min skuld och köpa lite inredning och en gura det är ju givet det första jag ska göra, men nu ska jag inte gå å göra slut på pengarna innan jag har jobb.

visst e jag duktig? :P Åh det är skönt å vara hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback