Datafreak/Sol/Jobb

Jag fick inte med mig någon dator så jag får skriva en del och sedan uppdatera och eftersom jag är i gbg nu så kan jag uppdatera er lite på vad jag har haft för mig. Under den 7dagen oj nu lät det nästan som ett inslag ur bibeln, så vilade gud och det kan jag lova att jag hade behövt. Det var riktigt bra väder men jag började få riktigt ont i fötterna. Och tur man har 2 uniforms tshirts för jag vet inte hur jag skulle överleva med bara en. Sveten rinner i denna värmen. Man måste ju planer när man ska handla hela tiden eftersom jag bor långt bort och det är helt klart jobbigt men å andra sidan blir det inga impuls köp. jag har fått info om metalliva biljetter så det kommr bli av, så himla kul att ha det att se fram emot. Jag jobbar ju som butiksansvarig så jag måste ju se till att allt blir gjort på jobbet så det blir extra skönt med ledighhet eftersom vissa uppgifter gör en väldigt trött och jag måste städa om någon glömmer det. Städning,beställningar,kassasystem.. jag inser hur bortskämd jag varit men det är kul med ansvar och jag har aldrig kunnat tro att jag skulle kunna vara så ordentlig, min lägenhet är också städad och spotless. vad har hänt med slappfisa?

Dag8/ Alla ska veta att jag jobbat cirka 8-16 timmar hela veckan så jg är inte så social och känner mest för att sova. Har väldigt ont i fötterna så jag vandrar runt som en kärring, får nog ta och köpa nya skosulor med änglavadd i eller något sånt. Jag ska också försöka smsa er där hemma lite oftare så ni har lite koll på vad jag gör. Jag tänker på er!

Vi hade utekväll idag med på Naboen som är en mysig resturang/uteställe i Bo centrum. Jag tog mig några öl efter en arbetsdag på 12h och man fick verkligen slappa till norskkvällssol. Mysigt! Och jag är inte så blyg längre heller och drog en del skämt och pratade med lite av de jag inte pratat med, de säger jag är rolig så det är bra antar jag. hehe. Många av norskarnaär väldigt trevliga särskilt Jill och Ingrid, Jill har jag masserat och han sa han blev hypnotiserad så tydligen är det något jag också är bra på fast det visste jag iofs innan. Det finns ett ord på norska som beskriver njutning jättebra men nu kommer jag såklart inte på det. Min dialkekt börjar väll bli lite borta också men jag är ingen wannabe norsk. ÄN.
Jag bodde under natten hos en av norskarna så det var nära till jobbet och grmt skönt att få sova lite extra. Solbrännan syns nu också! Yippie!

Fredag och jag har jobbat 8-23 jisses jag somnade i soffan och åt mariekex till kvällsmat och enligt Erik sluddrad jag om unokort (vi hade spelat UNO innan) och att vi glömt skura golvet i iskiosken. Jag sover mycket bra hr uppe på fjället eftersom det är så tyst och jag var nog lite seg idag också efter ölen och whiskeyn som någon bjöd på. den där någon var iaf trevlig.
Jag är populär hos norkarna eftersom jag inte är lika torr som de som är från sthlm, jisses jag som trodde det skulle bli värtom men om någon säger jag ät tråkig så skulle jag nog ta det rätt hårt, vanlig,tråkig ..hmm säg hellre jag är ful ¨då för det rör mig inte ryggen. Men jg vart full så jag får nog ta det lugnare om jag ska fortsätta jobba såhär mycket för annars blir jag sjuk, fyllesjuk och det är det västa jag vet. Efter jobbet så duchade jag å kollade på that 70s show på tv, det är grymt kul! Jag har börjat läsa boken också, för jag orkade inte vara social med sthlmarna also known as, westlifefolket. ÅH!
Nu vet ni alla varför vi inte kommer överrens aller inte har så mycket att prata om, de säger bergis jag är en alien när de tror jag inte hör men jag ser att de viskar jag stirrar. det är kul, jag kan garva åt dom.
Men utbudet på sällskap kunde helt klrt bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback