Mycket händer åter igen

Jag vet faktiskt inte om återigen sitter ihop eller inte kom jag på nu, jag har jobbat en del nu vilket jag tycker är kul.
Tolvan/Elvan som jag skrev min krönika om är det roligaste jobb jag haft tror jag, det involverar ju jag som instruktör i mitt favoritämne, att skriva så det kan ju inte bli fel.
Jag tycker om att vara där och nu när jag bestämt mig för att vara hemma ett tag så borde jag faktiskt finna tid att vara där jag mår bra av att vara. Vi har tagit ut vinnaren i skrivtävlingen och jag tycker det är kul att läsa om vad ungdomarna skrev, vad som är av betydelse för det ljusnar saker även i mitt huvud när jag läser andras texter.
På Herrhagsskolan har jag jobbat som lärarvikarie och återigen där trivs jag mycket bra, barn eller vad man ska säga har en fin syn på världen och jag slipper ut från allt negativt jag lyckas omge mig av.
Sedan har jag ju umgåtts med Erika och Sara och dom trivs jag också mycket bra med.
Min födelsedagsfest var ganska lyckad, många kom dit men många kom inte, tråkigt men nu har jag haft mitt stora och suktar inte längre efter det.
Jag behöver dock "rewinda" spola fram och tillbaks bandet lite och fundera lite för mig själv.
Jag har sagt det många gånger, you get what you put in and you get what you deserve and only God knows why.
Jag har varit borta längre i tid än jag trott, jag har missat saker och det är helt enkelt för många rubriker och personer som beter sig högt suspekt och jag som brukar ligga steget före får många flashbacks och reagerar ja, jag vet inte riktigt hur jag ska reagera alltid!
Men såhär mycket vet jag, myclet handlar om att jag ska komma på hur jag vill prioritera och jag måste göra dedär valen som man skjuter upp. Jag är lite rädd för en rock´nroll tradgedy. Det ska jag inte vara men jag är det.
Det ser bra ut, det känns så bra vissa saker, men så kan det bara vändas på någon dag och jag blir helt till mig. Go shot and die for me and you will be a rock´n roll tradgedy. Vem tänker så? mer än jag ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback