Mode

Nu firas det med pastellfäger igen till våren, all dessa blomster motiv och vart man än går finns all dedär rosa små söta topparna??? AAAAAAAAAAAAH
Jeans i gult och neongrönt, smö döskallar blandat med blommor, jag spyr detta motiv är en diss mot döskallen som står för något annat.
Gult och rött, va har vi mer? Ja lila me orange och rosaoch mer gult. Jag vill väl inte gå omkring och se ut som en påskkärring?
Jag har inget emot fäger men nu får ni lugna er lite ed blandningen, jises.
Har dom någpnsin tänkt ett steg längre de där som bestämmer vad som ska bli mode?
Det som bärs kanske inte passar alla? och såklart har det alltid varit delvis så man får utveckla från modet till sin egna stil och inte kopiera skyltdockorna men ändå!
Extremt sätt grönrosa converse med blommor på och till detta kommer rosa benvärmare på blåa tights och något grått linne och till detta ett hårband i alla regnbågens färger...
Tydligen har man då klätt sig exakt som vad som nu syns utanför Bik boks fönster!
Jag vill verkligen fatta men de går inte! This is the end of real style, my friend the end... de rullar som en reklam skylt i huvudet upp och ner.
Jag vill kunna gå ut och shoppa och inte komma hem och se ut som någon som varken har känsla för färger eller form det är en  någon känsla för vad som är personligt man behöver.
tights är inte snyggt på alla och absolut inte såhär det ser ju ut som man har glömt byxorna, åtminstone om man bara har linne som slutar efter magen? hallå?
Har du glömt byxorna hemma?
Sen är det möjligt att jag låter stenålders men rosa läppstift på denhär outfiten som hag beskrivit så är man ju en vandrande vägskylt från 80talet som man borde spika upp på något hippiemuseum.
Man kan ju ha en av dessa saker som är färgglada och inte behöva va orolig för att gå obemärkt förbi, jag lovar det gör du inte.
Tänk efter, kör på om du gillart men glöm inte byxorna hemma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback