Moral?

Jag har haft tanken sedan en bekant frågade mig vad det betydde och jag fick en del funderingar på att byta ut mina mindre intelligenta polare mot andra. Nu var jag snäll emot vad mina tankar tänkte kan jag lova.
Ni vet i Beckfilmen The Moneyman säger Gavling till Beck att han har moral och att det är hans svagaste sida.
Moral kan verkligen sätta en mellan två stolar men när jag såg inslaget ur I jakten på en mördare då blev jag faktiskt lite fundersam på att ha mindre moral då det i detta fall visade sig vara avgörande och inte till killens fördel ( han som hade moral)
Kort breef: 2 killar mördar två tjejer, slår de hårt och lämnar dom att dö ute i kylan.
Det finns inget som kan ersätta en anhörig men i detta fall så genomflördes detta väldigt brutalt av två mycket unga pojkar. Den som till slut erkände och samarbetademed polisen och fick ett avslut på utredningen, han fick 8 års fängelse och den andra mest brutala och "mest" skyldiga kan man säga han fick 4års ungdomsvård! Vet ni orsaken?
Han hade inte fyllt 18, den andra killen var 8 månader äldre och han var mer passiv, han ska alltså få sitta dubbelt så länge för att han är född tidigare på året?
Är det vad sveriges rikes lag säger? Isåf är det ju ett SKÄMT!
Han som kände ånger och visade moral ahn får dubbelstraff, och ska straffas mer?
Är det moralen som man ska skylla på här, jag tycker ju han verkar mer mänsklig om jag måste välja en.
Sverige är ett stort jävla skämt!
Har domarna heller ingen moral eller känsla för vad som är rätt och fel?
De såg inte vem som ville rättfärdiga sig och åtminstone erkäna sin skuld.
Ska han straffas mer?
Nej fy fan sverige jag pissar på er!

Kommentarer
Postat av: RAT - Simon

Väldigt få av Svea Rikes Lagar är logiska/rättvisa.
Det funkar helt enkelt inte så. Tyvärr,medans Sverige tror att vi är rättvisare än alla och stolterar med detta så har dom glömt en hel del grejor på hemmafronten.

2007-05-30 @ 20:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback