Filminspelning/GBG och allt annat.

De som inte vill läsa det jag skriver med sanslösa undertexter kan ju läsa mina vardagligare inlägg, det händer ju rätt så mycket nu.
Vart iväg förra veckan och sökte högskolan i Göteborg, gick tyvärr inte vidare men jag var nöjd ändå. Hann träffa min moster också, se Fågelkonferensen och dagen innan jag åkte spelade vi in en kortfilm baserat på manuset Vita elefanter där jag spelar en tjej med filosofiska tankar och beteende kan man säga, den gjordes inför Göteborgsfilmfestival.
Fågelkonferensen måste jag säga är ett ytterst bra namn på mer än vad de nödvändigtvis rakt av förknippas med, jag ser faktiskt en bild framför mig med en rad olika personer vars uttryck påminner om fåglarnas. Ögon av glas, vick med huvudet i sidled och ett ändligt tänkande om det som man aldrig säger högt med ord men som syns med varje rörelse och blick, ögon av glas avslöjar så mycket mer än ögon som livet syns i.
På tisdagen efter Göteborg försökte man jobba med manus och klargjorde analys av Tartuffe. Nu jobbar vi med scener och "ofrivillioffiga scener" kommer mer om det när vi officially are going. Onsdag, berättelser och dans och karaktärsimprovisation. Jag gjorde min Lucy och scensatte min lesbiska tillvaro för mina såkallade föräldrar, riktigt kul impro och efter 1,5 h på scen hade jag ont i huvudet och åkte hem och sov och sen vips så var det fredag, igen. Jag läste texter och började packa eftersom jag ska flytta, det känns okej och nu slipper jag råttorna och jag antar det kommer kännas underbart när allt är klart, har så ont i ryggen nu av att bära på dator och annat. Ångesten gör sig också påmind då min föreställning närmar sig, känner mig lyrisk, spänd och virrig men det är blandat med någon härlig känsla också, ungefär som när man är förälskad.
PÅ lördagen jobbade jag igen, inte samma energi som förra helgen men alltid lika skoj, mycket teater i vattnet och fåglarna återkommer, jag gillar inte fåglar inte måsar och inte de där svanarna men det är otroligt kul att imitera fågel. Efter jobbet åkte jag till christoffer och hans fest på hässelby, vräkte i mig pizza och träffade klasspolare, och annat trevligt folk där festens tema var de sju dödssynderna, kan ju inte bli fel:) Mycket roligt, stack sen vidare till Landet och deras 3åriga firnade, träffade Victor, ölade och satt och snackade skit till småtimmarna, det behövdes få pratas och fjantas och sen ringde Marco imorse vid 12 och frågade om jag kunde vicka så det blev jobb idag med på GIH.
Mycket trött nu men et var otroligt givande, få ha vuxensim igen och nya perspektiv, inget ont mot mina barn men det förekommer jämnförelser i människors hjärnor och jag kunde nu jämnföra de barnen med de jag undervisar och klargöra att jag är bra!! Träffade Ann och en annan trevlig tjej också så de va kul det med. Nu så måste jag plugga text, men med tanke på att det låter som om jag aldrig sover så är jag lite skrämd med tanken över att vi nu kommer jobba 3 gånger så mycket framöver. Spännnade, tröttande och motigt men jag älskar det!
Klassen hade också renässans gathering i lördags morse, riktigt kul och mysigt, hann med lunch med kepa och nu är jag väldigt framåttänkade, ideegivare åt mig själv och lite halvt bajsande nya ord och känslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback